درمان یبوست با روغن زیتون
نوشته شده توسط : آقای شریفی

چربی های موجود در روغن زیتون به درمان یبوست کمک می کنند. زمانی‌که مدفوع سفت و خشک بشود، دیگر نمی‌توان آن را به‌راحتی دفع کرد. این پدیده یبوست نام دارد. روغن زیتون گزینه‌ای مناسب برای دفع راحت‌تر مدفوع و بهبود یبوست است. چربی‌های موجود در روغن زیتون موجب روان‌شدن روده شده و به عبور راحت‌تر مدفوع کمک می‌کنند. همچنین روغن زیتون موجب می‌شود تا مدفوع آب بیشتری را نگه دارد و نرم‌تر شود. مصرف روغن زیتون با معدهٔ خالی در صبح‌ها می‌تواند به بهبود یبوست بسیاری از افراد کمک بکند. البته نباید بیشتر از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با معدهٔ خالی مصرف کنید؛ زیرا ممکن است این امر باعث اسهال و گرفتگی‌های شکمی بشود.معمولا یبوست کودکان نوپا و کودکان بزرگ‌تر با مصرف غذاهای سرشار از فیبر مانند آلو بخارا، زردآلو و غلات، کامل بهبود می‌یابد. اگر تغییرات تغذیه‌ای نتوانست به درمان یبوست کودکان کمک بکند، باید برای درمان تکمیلی، آنها را نزد پزشک ببرید.

تاثیر مثبت روغن زیتون بر دیگر بیماری ها

خواص روغن زیتون تنها به درمان یبوست خلاصه نمی‌شود؛ بلکه خواص بسیاری برای سلامتی دارد. روغن زیتون بخش جدانشدنی تغذیهٔ مردم نواحی مدیترانه است. این روغن می‌تواند خطر بروز بسیاری از بیماری‌ها را کاهش بدهد و موجب عمر طولانی‌تر افراد شود. روغن زیتون محتوی ترکیبات فنولی است که خاصیت ضدالتهابی، ضدمیکروبی و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند. روغن زیتون می‌تواند خطر بروز بیماری‌هایی مانند آلزایمر، پارکینسون، دیابت، بیماری‌های قلبی، برخی سرطان‌ها و التهاب مفصل را کاهش دهد.

ویتامین‌ E می‌تواند از تولید رادیکال های آزاد جلوگیری کند و در تقویت سیستم ایمنی و کمک به فعالیت‌های بدن مؤثر است. بااینکه انواع مختلفی از روغن زیتون در فروشگاه‌ها وجود دارد؛ بهترین نوع روغن زیتون برای سلامتی، روغن زیتون فوق‌بکر است. وجود برچسب فوق‌بکر روی بسته‌بندی روغن زیتون نشان می‌دهد که برای استخراج روغن زیتون، تنها به میوه زیتون فشار وارد شده و فرایند شیمیایی‌ای صورت نگرفته است. در تولید سایر شکل‌های روغن زیتون، ممکن است از مواد شیمیایی یا فرایندهایی استفاده شده باشد که موجب ازبین‌رفتن برخی ترکیبات مفید موجود در روغن زیتون می‌شوند. 

سایر روغن‌ها با خاصیت درمان یبوست

استفاده از روغن‌ها برای درمان یبوست چیز تازه‌ای نیست. سال‌هاست که از روغن کرچک برای درمان یبوست استفاده می‌شود. البته شیوهٔ تاثیرگذاری این روغن با تأثیرات ملایم روغن زیتون متفاوت است. روغن کرچک روی عضلات روده تأثیر می‌گذارد و موجب انقباض و حرکت آنها می‌شود. این امر به حرکت راحت‌تر مدفوع در روده کمک می‌کند. روغن کرچک موجب انقباضات رحم می‌شود. به همین دلیل گاهی اوقات افراد از آن برای تولد نوزادشان که در زمان مقرر متولد نشده، استفاده می‌کنند. زنان باردار نباید بدون مشورت با پزشک از روغن کرچک برای درمان یبوست استفاده کنند. روغن معدنی و روغن تخم کتان نیز به همان شیوهٔ روغن زیتون به کاهش یبوست و نرمی مدفوع کمک می‌کنند.

 





:: برچسب‌ها: روغن زیتون، خواص روغن زیتون، خرید روغن زیتون، فروشگاه اینترنتی توشه بر ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: